Smaklöst


En Mojito utan lime är inte aktuellt.
Om du frågar mig.

Oslo utan tiggare. Förhoppningsvis.
Om du frågar mig.

Frågar du Oslos politiker svarar de: Aldrig.
Vad det verkar.

Hur ha råd betala tiggare i kön till puben.
När ölen också ska betalas.
Jag vet inte.
Om du frågar mig.

Den rumänska tiggarmaffian drar fram som en svart skugga över Oslos idyll.
En norsk huvudstadsidyll som ljuger.

Det är inte så vackert som det verkar.
Som en Mojito utan lime.

Om du frågar mig.


/ Den som smakar



Kommentarer
Postat av: jo jag

riktigt bra

2011-05-09 @ 19:52:02
URL: http://rocc.blogg.se/
Postat av: Agge

Tur det var lime i din mojito då!

2011-05-09 @ 19:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0